Info før turen
Mars 2001
NEW YORK 18.-26. MAI
Vi viser til forrige New York program, og kommer her med mer info av ulik art.
Programmet har gjennomgått noen endringer, og er nå som følgende:
Fredag 18. - Avreise/ankomstdagen
Vi reiser fra Porsgrunn jernbanestasjon kl 0700, 30 stk fra Grenland (Svein Åge har ansvaret). (Bussen starter i Langesund og reiser derfra oppover til Porsgrunn jernbanestasjon.)
De øvrige som ordner egen transport er: Fra Øvre Telemark 5 stk., Buskerud 7 stk., Strømmen 2 stk. og i New York kommer 2 stk. fra New Mexico. Totalt deltar 46 personer.
Senest kl 1030 må ALLE være på Gardermoen. Vi skal sjekke inn som gruppe. Det betyr alle på en gang. (Eivind S. vil ta imot oss på Gardermoen, og vise vei til innsjekking.)
Flyet har avgang kl 1315 fra Gardermoen (SK 907), og vi lander kl 1520, lokal tid, på Newark. Avreise fra flyplassen til hotellet vårt, Days Inn i South Plainfield, ca kl 1600.
Kvelden er fri.
Lørdag 19. - Marsjøvelsedagen
Kl 1100 drar vi til Noreg Lodge for marsjøvelse og lunsj (som er inkl. i prisen). Fritidsantrekk. Vi er tilbake på hotellet ca kl 1800.
Søndag 20. - 17. mai - igjen
Kl 1130 transport til Brooklyn for parade. Etter paraden er vi invitert til Nor-bu Lodge, Sons of Norway fra Lake Telemark, New Jersey for middag, ca 45 min med buss fra Brooklyn. Der vil det bli konsert enten med alle eller liten gruppe. Middagen spanderer Lodgen på oss.
Vi returnerer hotellet ca kl 2100. Antrekk: Uniform.
andag 21. - New York, here we come!
Kl 0800 drar vi fra hotellet og setter kurs mot Liberty Park, går ombord i Circle Line Boat og drar til Frihetsgudinnen. Vi inntar lunsj på World Trade Center. Deretter drar vi til FN-bygningen. På tilbakevei til hotellet har vi et stopp ved Empire State building. Vi skal ha med oss så mye sightseeing som vi er i stand til å fordøye. Fritidsantrekk og gode sko! Det er spillefri denne dagen. Vi drar tilbake til hotellet ca kl 1800.
Tirsdag 22. - Konsertdagen
Kl 1200 transport til Eger Nursing Home for konsert, kaffe og kaker. Deretter til Elm Park Inn for middag (inkl. i prisen). Deretter videre til Zion Lutheran Church for kirkekonsert, kaker og kaffe. Antrekk: Uniform. Retur til hotellet ca kl 2200.
Onsdag 23. - New York dag II
Kl 0900 drar vi til Sjømannskirka i New York for norsk lunsj. Turen via Lincoln Center, videre til Harlem, deretter ned 5th Avenue og så til sjømannskirka. Etter lunsj på sjømannskirka drar vi til Theatre Marquis og ser "Annie get your gun". Fritidsantrekk, samt litt penere antrekk for teateret. Retur hotell ca kl 2400. Spillefri. (Lunsj og teater inkl. i prisen).
Torsdag 24. - Utfluktsdagen
Kl 0900 starter vi dagstur til Atlantic City, New Jersey. De som absolutt ikke har fått nok av New York, tar dette på egen hånd. Vi andre steller vannblemmer og såre ben og drar til Atlantic City. Vi møtes alle igjen kl 2000? på hotellet. Fritidsantrekk og spillefri.
Fredag 25. - Philadelphia-tur
Kl 0900 starter nok en tur, denne gang til Philadelphia. Med på turen får vi guide fra Fredriksten Lodge. Om kvelden besøker vi nettopp Fredriksten Lodge. Antrekk: Fritid og uniform. Det blir antagelig konsert med liten gruppe. Her må vi sannsynligvis betale for maten.
Lørdag 26. - Retur Norge
Avreise kl 1300 til Newark. På veien til flyplassen stopper vi ved Bayway Liqour Store. Flyet tar av kl 1910 (SK 908) og lander på Gardermoen 27.05 kl 0830.
Så over til litt generell info.
BETALINGSMÅTER I USA
USA er «betalings/kredit-kortenes hjemland». Noe kontanter må du ha (til tips etc. og småkjøp), men ellers er kort tingen. VISA, Mastercard (Eurocard) og American Express er de vanligste, Diners kan være noe mindre i bruk. Det går selvfølgelig også med penger.
Du må ha penger/kort til ca 1 måltid pr dag utover de som allerede er med i prisen, pluss det du trenger av lommepenger til ymse annet.
GAVER
Vi har med krus, pins og T-skjorter + noe fra Telemark fylkeskommune. Toralf har ansvar for utdeling.
HOTELLET
Adressen er Days Inn, I-287 & Stelton Road, South Plainfield, NJ 07080, USA.
FORSIKRING
Alle som reiser og som er medlem av Norges musikkorpsforbund, har instrumentforsikring der. Reiseforsikring må alle sørge for selv. Pass på at den gjelder i USA.
De som skal ha med bunad og sølv, må sørge for egen reiseforsikring for dette.
DAGBOK FRA TUREN
Vi trenger en som kan ta ansvar for å føre dagbok fra turen, samt sørge for at det blir tatt bilder. Interesserte melder seg til Thoralf.
ROMFORDELING
Den er i orden!
SMÅGRUPPE
Vi kommer tilbake til hvem, hva, hvor neste øvelsesweekend.
INSTRUMENTER OG PAKKING
Alle tar med seg kun 2 kolli + 1 håndbagasje (da er instrumentet inkludert). Maks 32 kg pr person. Koffertene bør være av det harde slaget. Tips: Tuba-kassa tar mye klær!! Pakk med fornuft.
HVA BØR ELLERS VÆRE MED?
Vi skal bruke uniform i 3 dager, forøvrig trenger vi fritidsantrekk og et litt penere antrekk.
Husk å få med deg:
Uniform:
3 korterma hvite skjorter
2 T-skjorter, Telemark All Star Band.
sort bukse/skjørt
sorte sokker
hatt og sløyfe, gjerne 17. mai sløyfe til instrumentet
sorte sko til marsjering/uniform
Fritidsantrekk:
Olabukse, joggesko eller hva du selv ønsker, og som du er komfortabel i.
Skjorter/T-skjorter, gensere nok til 7 dagers bruk (uniformsskjorter ikke inkludert.
Undertøy
Toalettsaker
Utstyr: Instrument, munnstykke/rør, noteklype, muter, alle noter + marsjmappe og notestativ
Diverse:
Pass (gyldig 6 mndr. etter hjemkomst)
Penger og kort
Kamera/videokamera
Medisiner
Dette info-skrivet
Kart
NOTER
Det er DITT ansvar å ta med de notene vi trenger. Det vil ikke bli tatt med noe i reserve.
FLAGG
Kari og Arnfinn Waag ordner 4 store flagg. Hilde m.fl. ordner 6 små flagg.
TIPS OG DRIKKEPENGER
I USA er det viktig med tips/drikkepenger. Beregn ca 15% ekstra på restaurantregninger, drosjer etc. Husk også å legge igjen ca 1 $ pr. pers. pr. dag.
REGLER FOR GOD OPPFØRSEL UNDER TUREN
Komiteen for turen ønsker å gjøre oppmerksom på følgende:
- Vi reiser på tur med 46 voksne mennesker. Vi forventer oppførsel som sådanne.
- Vi skal representere Norge og våre korps. Vi forventer at det gjøres med vett og forstand og at vi er gode ambassadører som kan bli ønsket velkommen tilbake.
- Alkohol-lovgivningen i USA er mye strengere enn her. Drikking offentlig er strengt forbudt. Er du synlig beruset, kan du bli satt i fengsel.
- Røyking skal kun foregå der det er tillatt og under hensyntaging til andre. VIKTIG: Følg henvisninger og skilt.
NB! BETALING FOR TUREN
Det er noen som enda ikke har betalt for turen. Dette må gjøres snarest!
Den 1. april skal pengene overføres til USA for betaling av hotell, buss, mat etc. Vi har ingen mulighet til å legge ut for deltagerne. Så derfor; betal omgående.
Forøvrig: Er det noe du lurer på, ta kontakt med TORALF.
ØVELSER FREMOVER
Neste øvelseshelg er 21.-22.04 kl 10-16 begge dager. Viktig at ALLE møter.
Trommemarsj må være klar til neste øvelse.
05.05 blir siste øvelsesdag før avreise. Da legger vi også inn en marsjøvelse. Ta gode sko!
TIL SLUTT, PRIS PÅ UTSTYR ETC.
Hatt kr 350,-
Sløyfe kr 40,-
T-skjorte kr 120,- for 2
Pins kr 100,- for 4
Kopper kr 120,- pr. sett
Alle har bestilt/skal ha sløyfe, hatt, t-skjorter og pins.
Kopper/krus er litt forskjellig. Alle må selv regne ut hvor mye de skal betale.
Dette må betales på øvelsen 21.04 til Toralf.
Vedlegg: Romfordeling
Dette blir en flott tur! Vi gleder oss!
Hilsen
Toralf, Stian, Kari og Ann Lisbeth